Persbericht IDeeCafe 19 januari: Inspiratieavond voor een groener Leiden

– PERSBERICHT –

Inspiratieavond voor een groener Leiden

Op 19 januari  van 20-22 uur organiseert Duurzaam Leiden samen met de Vrienden van het Singelpark, Stadslab en Ideewinkel/Het Groene IdeeCafé  een bijeenkomst in de Meelfabriek.  Nieuwe en bestaande initiatieven voor een groenere en duurzame stad zijn van harte uitgenodigd om in 2015 een start te maken voor een ‘Groene golf’ door Leiden. Tijdens deze inspiratiebijeenkomst vertellen groene denkers en doeners over hun ideeën over groene daken en gevels, gevarieerde stadsnatuur, meer buurttuinen, speelnatuur en bijvoorbeeld stadslandbouw.  Een groenere stad zorgt voor een gezonde leefomgeving, verkoeling, schonere lucht, waterberging, minder stress.

Groepen bewoners, verenigingen, instellingen en bedrijven zijn zelf aan zet om een project voor te bereiden en uit te voeren. Het Fonds Lokale Initiatieven  kan 50 procent cofinanciering bieden. Er zijn al diverse groene en duurzame initiatieven in Leiden, zoals het Singelpark, projecten in de Havenwijk,  Groenoord-Zuid en de Zeeheldenbuurt, lekkergroenrondleiden, groene schoolpleinen, buurttuinen, het Zoete Land.  Op de avond is er volop ruimte  voor uitwisseling en inspiratie. De organisatoren en inbrengers van nieuwe ideeën gaan er samen voor zorgen dat plannen uitgevoerd gaan worden. Door samenwerking kan er meer bereikt worden.

Kijk voor meer informatie en duurzame initiatieven die inmiddels zijn gerealiseerd op: www.leiden.nl/duurzaam.

Locatie is het poortgebouw van de Meelfabriek, Oosterkerkstraat 16-18 in Leiden. Het Groene IdeeCafé, dat elke  1e en 3e maandag van de maand gehouden wordt,  is dit maal dus niet in Scheltema.

Vooraf aanmelden wordt op prijs gesteld. m.kathmann@leiden.nl; 071-5167711

-EINDE PERSBERICHT –

Extra info:

Duurzaam Leiden
Parkzicht 100
2317 RH leiden
m.kathmann@leiden.nl

Stichting IDeeWinkel
Secretariaat Stichting IDeeWinkel,
Mauritsstraat 49,
2316SP Leiden
bestuur@ideewinkel.nl

Voeg toe aan je favorieten: permalink.